Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Våra avdelningar

På Park Östs förskola finns sex avdelningar, fördelade på två plan.

Barn leker med ljus. Barn leker med ljus. Foto: Claudia Fried

Igelkotten och Ekorren

Här går de yngsta barnen i åldrar 1–2 år. Miljöerna på avdelningarna är tillåtande och inspirerande och formade för att barnen ska bli självständiga i den. Tillsammans med pedagogerna provar barnen och ges möjligheter för olika uttrycksfomer i form av skapande och konstruerande, både digitalt och analogt. På nedervåningen fnns också vår fina matsal tillgänglig.

Haren, Grodan och Ugglan

Här går barnen i åldrar 2–5 år. Miljöerna på avdelningarna är tillåtande och inspirerande och formade för att barnen ska tillåtas vara självständiga och självgående i dem. Barnen provar sig fram och ges möjligheter för olika uttrycksfomer i form av skapande och konstruerande, både digitalt och analogt, var för sig eller allt tillsammans.

Senast uppdaterad: 30 augusti 2023