Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Jobba hos oss

Vi arbetar för att barn och pedagogers delaktighet ska vara en självklarhet i vår enhet. Den moderna barndomen och det kompetenta barnet, demokrati, kreativitet, solidaritet och hållbarhet är viktiga värdeord som styr våra val och hur vi organiserar för vår verksamhet.

Barn målar vid ett bord. Barn målar vid ett bord. Foto: Claudia Fried

Beskrivning av verksamheten

Västerhaninge Norra förskoleområde består av fyra förskolor och vi är inne i en fas där vi skapar likvärdighet och hög kvalité på våra förskolor.

Vi har tagit ställning för att alla barn har rätt till spännande lärande miljöer och givande möten i förskolan. Bra organisation, demokratiskt och empatiskt förhållningssätt, estetik, utforskarglädje och fantasi är viktiga stöttepelare i vår verksamhet.

I augusti börjar vi arbeta ett kommungemensamt projektarbete "Värd(l)en av möten" som vi inleder med barnens sommaruppdrag.

Pedagoger och kockar arbetar med ett gemensamt projekt Måltidsnyckeln som kretsar kring mat och hälsa. Vi organiserar oss i arbetslag där olika kompetenser kompletterar varandra.

Ditt uppdrag

Tillsammans med barnen och dina medarbetare vill du skapa de allra bästa förutsättningar för utvecklande lärandemiljöer. Det är viktigt är att du är engagerad i ditt uppdrag och har en vilja att utvecklas och utveckla tillsammans med oss. Du ser möjligheter istället för hinder och bemöter både barn och vuxna på ett professionellt sätt.

Det är önskvärt att du har erfarenhet av pedagogisk dokumentation och ett Reggio Emilia inspirerat arbetssätt och ser dig som en medforskande pedagog.

Senast uppdaterad: 7 mars 2019